3 Ocak 2011

ÂMÂK-I HAYAL (Hayal Alemi)


 ''Hayatın anlamını sorgulamanıza yarayacak, en baba bilimkurgu romanlarına taş çıkaracak kadar geniş anlatım ve yaratıcılığa sahip, gerçekten ben kimim ve nereye gidiyorum diye sordurtacak bir kitap.. Biz okurken neler çektik yazan kişi napmış bilemiyoruz! Filibeli Ahmed Hilmi bizi bu yolculuğa çıkartırken baş karakterimiz Râci ve bize bu yolculukta yardım eden Aynalı Baba mız var ki O olmasa Râci kim bilir ne yapardı!''


Kitaptan güzel bir alıntı:

Birkaç yıl Himalaya dağlarında aksakallı bilgeyi aradık ve sonunda bulduk..
Daha oturmadan hikâyemi anlattım. Hiç cevap vermedi. Hiç merhamet göstermedi. Bahadır ile bir yıl her türlü hizmetini yaptık. Saygı ve edebimizle gözüne girdik. İlk defa ağzını açtı ve bize:

“Ey kahraman fakat akılsız insanlar!
Hepiniz renkli bir hayal aleminde yaşıyorsunuz, fakat farkında değilsiniz.
O ejderhayı sizlerin ahmaklığınızdan doğan düşünce dumanları yaratıyor.
Akılsızlık ve ahmaklıktan ayılsanız, ilim ve irfanla kafanızı doldursanız, hayal âleminin ejderlerinden kurtulursunuz.
Her yedi yılda bir biraz ayılır gibi olup,
‘ben nereden geliyorum ve nereye gidiyorum?’
diye düşünüyorsunuz...
Fakat bu düşünce sizi rahatsız edince yine gafleti tercih ediyorsunuz.
Ancak dünyanın düzeni bu..!
Her zaman akılsızlığın ve ahmaklığın dumanı birkaç uyanığın gerçek âlemini görünmez kılar.

Hırsınız dünya olmuş, cehaletiniz ejderha.
Kendi dünyanızda kendi ejderhanıza yutuluyorsunuz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder